یه موجود نازنین

((انها که رفتند کاری حسینی کردند و ما بیچارگان که مانده ایم باید کاری زینبی کنیم وگرنه یزیدی هستیم))

یه موجود نازنین

((انها که رفتند کاری حسینی کردند و ما بیچارگان که مانده ایم باید کاری زینبی کنیم وگرنه یزیدی هستیم))

یه شعر زیبا از وحشی بافقی ( قسمت اول)

سلام بر همگی

امروز شعری از وحشی بافقی میگذارم

این شعر  رو من خیلی دوست دارم

امیدوارم شما هم از این شعر خوشتان بیاید :

 

 

دوستان شرح پریشانی من گوش کنید

داستان غم پنهانی من گوش کنید

 

قصه بی سرو سامانی من گوش کنید        گفت و گوی من و حیرانی من گوش کنید

شرح این آتش جانسوز نگفتن تا کی ؟        سوختم ، سوختم این راز نگفتن  تا  کی ؟

روزگاری من و دل ساکن کویی بودیم         سـاکن   کوی  بت  عربده   جویی  بودیم

عقل و دین باخته ، دیوانه رویی بودیم        بستـه سلسـله  سلسـله  رویی   بودیم

کس در آن بند غیر از من و دل بند نبود       یک گرفتار از این جمله  که  هستند نبود

نرگس غمزه زنش این همه بیمار نداشت    سنبل پر شـکنش هیچ  گرفتار  نداشت

این همه مشتری و گرمی بازار نداشت     یوسفی بو د    ولی  هیچ خریدار نداشت

اول آن کس که خریدار شدش من بودم       باعث   گــرمــی بـازار شـدش مـن بودم

عشق من شد سبب خوبی و رعنایی او        داد رسـوایی مـن شـهرت زیبـایــی او

که دادم همــه جــا شــرح دل آرایــی  او     شهر پر گشـت ز غـوغای تمـاشـایـی او

این زمان عاشق سر گشــته فراوان دارد    کــی سر برگ من بی سرو سامان دارد

چاره  این است  و ندارم به از این رای  دگر    که دهم جای دگر دل به دل آرای دگر

چشم خود  فرش کنم ز یر کف پای دگر         بر کـف پای دگر بوســـه زنم جـای دگر

بعد از این رای من این است و همین خواهد بود  من بر این هستم و البته چنین خواهد بود

 

                                                                           ( ادامه دارد )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد