یه موجود نازنین

((انها که رفتند کاری حسینی کردند و ما بیچارگان که مانده ایم باید کاری زینبی کنیم وگرنه یزیدی هستیم))

یه موجود نازنین

((انها که رفتند کاری حسینی کردند و ما بیچارگان که مانده ایم باید کاری زینبی کنیم وگرنه یزیدی هستیم))

بازتاب موفقیت پرتاب موشک ماهواره‌بر ایران در رسانه‌های غربی

خبر افتتاح پایگاه پرتاب ماهواره و پرتاب موشک ماهواره‌بر کشورمان بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های غربی داشت.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با پوشش خبر افتتاح اولین پایگاه فضایی ایران و پرتاب موشک ماهواره‌بر "سفیر" نوشت که ایران به جمع 11 کشور دارای فناوری هوافضا که می‌توانند ماهواره بسازند و به فضا بفرستند، پیوست.
آسوشیتدپرس با اشاره به بخشی از ریاست جمهوری کشورمان، هدف از پرتاب "امید" را انجام تحقیقات و کاوش‌ها نوشت، اما در مدعی شد: برخی از کارشناسان غربی هدف ایران از برنامه جدید فضایی را پیشرفت در زمینه موشک‌های بالستیک نظامی می‌دانند.
ریانووستی با اعلام خبر آزمایش موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر ایران، آن را گام رو به جلو دیگر برای ایران در کنار برنامه هسته‌ای عنوان کرد.
رویترز نیز در گزارشی خبر پرتاب موشک ماهواره‌بر ایرانی را اعلام کرد و نوشت: توانایی پرتاب ماهواره به مدار نشانگر پیشرفت چشمگیر ایران در فن‌آوری موشکی است.
در ادامه این گزارش آمده است: پیشرفت ایران می‌تواند هشداری برای برخی قدرت‌ها غربی که از برنامه‌ای هسته‌ای ایران نگرانند باشد.
رویترز در ادامه بخشی از سخنان امروز رئیس جمهور را که به حضور فعال و موثر در فضا اشاره دارد آورده است.
خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که ایران اولین پایگاه فضایی بومی را که به عنوان پایگاهی برای پرتاب ماهواره‌های کاوشی به فضا بکار گرفته خواهد شد، افتتاح کرد.
این خبرگزاری با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه هوافضا نوشت که ماهواره "امید" در سال آینده به فضا پرتاب خواهد شد.
روزنامه فرامنطقه‌ای هرالد تریبیون آمریکا نیز با پوشش خبر امروز و با اعتراف به موفقیت جدید دیگر ایران مدعی شد که برخی تحلیلگران پیشتر درباره ادعای ایران مبنی بر پیشرفت در عرصه هوافضا ابراز تردید کرده‌اند.
سایت صهیونیستی وای نت نیز نوشت: ایران اولین موشک ماهواره‌بر بومی خود را آزمایش کرد.
این سایت در ادامه، این دستاورد بزرگ برای ایران را حاصل تحقیقات و تلاش‌های متخصصان و دانشمندان بومی ایران عنوان کرد.
وای نت همچنین به اظهارات فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که از وجود تهدیداتی علیه ماهواره اسرائیلی که قبلا به فضا پرتاب شد، خبر داده بود.
این روزنامه با اشاره به پیشرفت ایران در زمینه فناوری موشکی، ماهواره "امید" را ماهواره تحقیقاتی عنوان کرد اما مدعی شد که ممکن است ایران از این ماهواره برای اهداف دیگر از قبیل جاسوسی یا عکسبرداری ماهواره‌ای استفاده کند.
منابع خبری شینهوا، خبرگزاری آلمان و گلف نیوز، د هیندو، سیدنی مورنینگ هرالد نیز خبر موفقیت ایران در زمینه هوافضا را بلافاصله پس از انجام آزمایش و افتتاح پایگاه فضایی انعکاس دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد